onsdag 4. januar 2012

Crafting with children -play food



As some of you might remember, the salt dough had it's peak in the eighties.
I occasionally use it for different projects with my daughter or with my students.
Here, I've made some play food with my daughter. We wrapped it in a gift box and used it as a gift for one of her friends.

Here's the recipe I'm using:
Ingredients:
3 cups of flour
2 cups of fine salt
1 cup of water (you may have to add more)
Instructions:

Mix salt and the flour in a large bowl.
Add the water. Knead until smooth.

When not in use, wrap in plastic or store in an airtight container.
The finished "food" can be air dried or in the oven on low temperature.

4 kommentarer:

  1. Kjempefine!

    Sånn hadde jeg ikke sett for meg trolldeig altså!
    ...og takk for tips ang fryst vann. Det hadde skikkert vært lurt :)

    SvarSlett
  2. Å jaaa, det gjorde vi mye av, ja. Trolldeig. Jeg har nesten glemt det. Takk for at du minte meg på det, det var morsomt. Og så fin mat du har laget da!

    SvarSlett
  3. Stilig! Jeg har aldri laget trolldeig selv, men det hadde vært moro å prøve en gang. Husker jo at vi gjorde det når jeg var liten, men da fikk jeg bare en "posjon" utdelt :)

    Takk for at du deler oppskriften!

    SvarSlett