onsdag 30. desember 2009

Dresses

My daughter is visiting her grandparents for some days. This leaves me with lots of time and of course, I've made long lists in my head of projects i think I can do these days. Of course, I never get to the bottom of these lists and they also change on the way. -But it's still lovely to have time for experimenting and to try out new ideas.
Yesterday I made dresses for my daughter and my niece. The elephant fabric is bought on a flea market last autumn. They used to be a pair of quite tired old curtains and have been waiting to be sewn into something new and fresh.

I just love it when I can replace something that usually would be bought new, with a redesigned and handmade item! My niece is going to get this dress for her birthday in January. Since she is four and doesn't have a blog, hopefully she won't find out...
The dresses are made from a pattern from a great book on redesign: "Brukt på nytt" by Kathrine Gregersen.


4 kommentarer:

  1. Det er en som en drøm å komme tilfeldigvis innom en blogg som denne. Så mye fint du lager. Jeg ser at du er flink: )

    Dette var veldig spennende. Nå skal jeg gå inn og se litt i butikken din

    SvarSlett
  2. knakande søt!:) Det er sååå gøy!
    Kreativ familie dei dere Gregersen! Har vore på sylvkurs med pappaen hennar;)
    Godt nytt år! :) Me skal no fylgjast i 2010 og me!;)

    SvarSlett
  3. ååååå sååååå søøøøte!!!!:) du er råflink unni!!!

    ønsker deg en flott nyttårsfeiring og alt godt for det nye året,

    klem

    SvarSlett
  4. Sender deg en liten hilsen her: )

    Som du skjønner er ikke nettbutikken oppe og går enda. De som holder på å hjelpe meg med denne forteller at den er klar snart. Jeg venter og venter.....

    Jeg selger rammelim, men foreløpelig ikke trykkfarger. Jeg pleier å bruke Remazol trykkfarger. Disse er miljøvennlige. Jeg er veldig allergisk, spesiellt for sterke lukter. Dette fungerer veldig fint for meg. Jeg kjøper det via Pink-in i Danmark. Link ligger på siden min: )

    Når jeg har kurs viser jeg til ulike farger som kan brukes. Det er mye fint å få tak i. Alt etter hva man skal bruke det til.

    Hilsen Gitte

    SvarSlett